“Masa Muda Mengangkang Sana-sini. Bila Tua Dah Takde Punca Pendapatan, Mula Jual Sambal Bodoh” – Wanita Hina Kak Ogy Ahamd Daud.!

Hikayat Dunia

Siapa tidak kenal Fauziah Ahmad Daud atau lebih mesra dengan panggilan kak ogy ?Dengan mulut laser dan lantang dalam bersuaranya tu memang boleh jadi ribut kalau ada dia dalam sesuatu program .

Namun , sesuatu terjadi baru-baru ini apabila Ogy Ahmad Daud telah menceburi bidang perniagaaan apabila menjual produk masakan air tangannya sendiri seperti sambal.Secara tiba-tiba ada pihak yang menghentam dan menghinanya.

Seorang wanita telah menghina Ogy Ahmad Daud dengan mempertikaikan perniagaannya itu dan mengaiktkannya dengan kehidupan Kak Ogy sebagai artis.Kak Ogy memuatnaik komen itu di laman media sosial dan meminta pendapat dari para foloowernya.

Ini komen dari wanita itu:

“Kalau boleh elakkan dari makan air tangan artis… masa muda mengangkang sana sini, bila tua dah tak ada punca pendapatan mulalah berjualan, sambal bodoh taruk nama lagend… air tangan tu jangan bagi anak-anak makan” – @ezaieyda

“Masa Muda Mengangkang Sana-sini…Bila Tua Takde Punca Pendapatan Mula Jual..Sambal Bodoh” – Wanita Hina Kak Ogy Ahamd Daud

“Masa Muda Mengangkang Sana-sini…Bila Tua Takde Punca Pendapatan Mula Jual..Sambal Bodoh” – Wanita Hina Kak Ogy Ahamd Daud

Tak sangka ada yang komen begitu kepada Kak Ogy. memang dugaan menjadi anak seni amat hebat.

“Saya langsung tidak kenal siapa dia, kenapa dia bertindak menghina, memfitnah dan cuba untuk menabur pasir dalam ‘periuk nasi’ saya? Dia pernah ke nampak saya ‘mengangkang’ sana sini masa saya muda-muda dulu?

“Saya tahu akaun tersebut palsu dan digunakan untuk menghentam saya.

“Namun saya terpanggil untuk berkongsi entri tersebut sekadar mahu menyedarkan netizen kalaupun ada yang bencikan saya sekalipun, sekurang-kurangnya hormatlah bulan penuh mulia ini,”

Apabila Kak Ogy memuatnaik status itu ramai yang membalas dengan memberi kata-kata semangat kepadanya.

Ada juga yang marah dan geram dengan komen wanita berkenaan yang amat busuk hati itu.

“Masa Muda Mengangkang Sana-sini…Bila Tua Takde Punca Pendapatan Mula Jual..Sambal Bodoh” – Wanita Hina Kak Ogy Ahamd Daud

Antara yang memebri komen Sheila Rusly turut memberi komen berikut:

“Subhanallah, mengucaplah @ezaieyda siapa awak nak menghukum @kak_ogy dan artis. Itu kerja Allah. Jangan kita menghina sesama kita. Nilah kesilapan Melayu. Sedih dengan kata-kata awak yang langsung tak mencerminkan iman. Moga Allah ampunkan dosa-dosa awak.”

Ini pula komen dari penyanyi Shiha Zikir:

“Ya Allah… busuknya hati… baca dari tulisan dia pun dah tau hati dia sendiri macam mana. Sabar ye sis Ogy… doakan yang baik-baik untuk komen tu.”

Apapun itulah dugaan di bulan Ramadhan, ada sahaja yang busuk hati dan dengki. Semoga perniagaan Sambal Goreng Saadiah Ogy terus maju.

 

budak hampir kemalangan
Hikayat Dunia
Seorang Ibu Tidak Sedar Anaknya Tercampak KELUAR..

Kecuaian pasangan suami isteri yang tidak menyedari bayi mereka tercampak keluar dari kereta mengundang pelbagai reaksi netizen di media sosial, lapor Daily Mail. Dalam kejadian yang berlaku pada 20 April lalu di Changzhou, wilayah Jiangsu juga dirakam kamera litar tertutup (CCTV). Bayi berusia 10 bulan yang diletakkan di car seat …

Hikayat Dunia
Rahsia Turun 16KG Sebulan, Gadis Ini Elak Ambil 2 Makanan Saja..!

Turun berat badan 16kg dalam masa satu bulan? Nampak macam mustahil tapi inilah yang dilakukan oleh gadis bernama Nur Shaerah Abdul Karim. Tidak sanggup lagi melihat diri yang rendah tapi gempal dia nekad membuat perubahan. Semoga perkongsian ini jadi Inspirasi untuk anda yang dalam usaha menguruskan badan. Hai girls. Hari …

Hikayat Dunia
Ramai Tidak Akan Percaya Dengan Apa Yang Dilihat, Inilah Pemandu Yang Mempunyai Skill Tahap Dewa..!

Wow.. wow..!! Hebat betul lar brader nie dapat buat cam ni. Tidak takut jatuh ker?Sedikit info mengenai pemandu lori: Pemandu lori merupakan mereka yang menyediakan perkhidmatan penting kepada masyarakat perindustrian dengan mengangkut barangan siap dan bahan mentah ke atas tanah, biasanya ke dan dari pusat pengilangan, pusat runcit dan pengedaran. …

%d bloggers like this: