GEMPAR SELURUH FILIPINA APABILA BUDAK INI MENUNJUKKAN DUIT SYILING MALAYSIA 50SEN . INI LAGENDA WANG SYILING 50SEN DARI KOMANDO MALAYSIA UNTUK SULTAN SULU YANG RAMAI TIDAK TAHU!!!

Hikayat Dunia

Gempar, seluruh Filipina gempar apabila seorang budak menunjukan wang syiling 50sen yang baru milik Malaysia yang diberikan kepadanya oleh seorang lelaki yang menaiki sebuah kereta berwarna hitam .. Mau terkencing Kiram bila tengok budak ni pegang Syiling 50 Sen Malaysia..hahahahahhaha

Ingat tak lagi satu peristiwa yang cukup menggemparkan, seorang budak kecik yang bermain-main di depan rumah kepala lanun sulu, jamalul kiram di beri syiling 50 sen malaysia? peristiwa itu berlaku kira-kira 2 tahun lepas sewaktu insiden lahad datu tengah panas…

Ini lanjutan cerita pasal syiling 50 sen itu…

“..A young boy explains to media how passengers of a black car gave him Malaysian 50 cent coins and took pictures of the house of Sulu Sultan Jamalul Kiram III, in Maharlika Village, Taguig City, south of Manila, on 7 March 2013″

Kisah ni gempar jugak.. kita gempar di Malaysia ni.. korang tak fikir Kiram. Terkencing ketakutan sampai minta bantuan Polis Filipina untuk guard rumah dia. Mana pergi 10,000 askar dia aku pun tak tau. Banyak blog tulis kisah ni tapi so far takde yang detail. Jadi MMP dapatkan sendiri ceritanya dari tuan punya badan. Maka dapat lah saya korek cerita ni. Nama di rahsiakan ofcoz tapi beliau perkenalkan diri sebagai Sam.. aduih aku kenal lagi sorang Sam yang suka tinggal2 kan tanda kat kem tentera orang ni.. orang yang sama ke.

Apapun ini kisah nye. Jangan percaya atau terlalu serius ini masih hanya kisah lagenda yang bakal terpahat lama dalam sejarah ketenteraan kita.

Pada awal tahun 2013 Malaysia dikejutkn dengan siri pencerobohan bersenjata yg mengejutkan di negeri sabah oleh tentera sulu atau lebih layak digelar penceroboh bersenjata. Pendek cerita ops daulat pun dilancarkan. Sepanjang tempoh ops daulat banyak kejadian dan siri serangan dan serang balas berlaku.. Begitu juga provokasi yang dilakukan oleh pihak penceroboh agar dapat melemahkan semangat anggota keselamatan kita. Dan dalam banyak2 siri provokasi yg dilancarkan ada 1 yg menarik perhatian agensi keselamatan kita yg sekali gus merentap semangat kepahlawanan mereka.

Masihkah anda ingat sultan sulu menggembar gemburkan cerita bahawa mereka mampu menawan sabah dlm masa hanya 2jam?!! setelah beberapa jam kenyataan itu dikeluarkan maka seorang anggota komando GGK yg berpangkat **** bernama Sam telah dipanggil oleh seorang pegawai tinggi polis di lokasi yang dirahsiakan.

Satu soalan sahaja yg ditanya ” hah komando apa cerita?”..soalan ringkas tersebut dijawab dengan ringkas oleh abg sam “dato bagi sy 30 minit saja biar saya bersiap “.. pegawai tinggi polis tersebut hanya memberi cabaran ringkas ” hah apa tunggu lagi, jalan…”

Tanpa memakai uniform dengan senjata, sekeping papan dan tiga keping duit 50 sen beliau menuju ke lokasi kiram dengan sebuah bot, beliau kemudian berenang ke pantai. Tiba di pantai Sam bersiap2. Beliau tidak bersuara, beliau membuat mental note kedudukan beliau berpandukan ingatan sahaja. Sam kemudian mencuri pakaian di sebuah rumah dan menuju ke rumah kiram.

Setelah mengenakan pakaian dia terus menuju ke rumah sultan sulu dengan berlagak seperti orang tempatan, dia mahir dengan tagalog dan dialek sulu . Setiba nya ke lokasi beliau membuat pemantauan, beliau tandakan kedudukan pengawal, berapa kekuatan, dan mula merangka2 jalan untuk menyusup masuk. Beliau rancang laluan masuk dan kontinjensi jika di kesan, laluan melarikan diri, dan juga orang2 tertentu yang beliau boleh hubungi jika keadaan menjadi tak terkawal.

Kemudian pada masa yang beliau sendiri tetapkan beliau berjalan ke rumah tersebut. Rumah tersebut tidak dikawal rapi, ramai orang keluar masuk melalui berberapa titi2 kayu. Setelah sampai depan rumah sultan sulu Sam memanggil seorang budak lelaki dan mengupah budak tersebut sebanyak 50sen utk menyerahkan duit tersebut kepada sultan sulu, sebaliknya duit tersebut diserahkn kepada pengawal sultan .. pengawal tersebut yang tidak memahami menyeerahkan duit syiling tersebut kepada sultan sulu..

Dengan sekelip mata gempar la manila dengan kejadian tersebut.. sultan sulu pun kecut telur dan minta jaminan keselamatan dari kerajaan Filipina.. bayangkan duit 50sen mampu menggetarkan telur para2 pahlawan sulu..

 

sumber:http://kisahkita.se

 

budak hampir kemalangan
Hikayat Dunia
Seorang Ibu Tidak Sedar Anaknya Tercampak KELUAR..

Kecuaian pasangan suami isteri yang tidak menyedari bayi mereka tercampak keluar dari kereta mengundang pelbagai reaksi netizen di media sosial, lapor Daily Mail. Dalam kejadian yang berlaku pada 20 April lalu di Changzhou, wilayah Jiangsu juga dirakam kamera litar tertutup (CCTV). Bayi berusia 10 bulan yang diletakkan di car seat …

Hikayat Dunia
Rahsia Turun 16KG Sebulan, Gadis Ini Elak Ambil 2 Makanan Saja..!

Turun berat badan 16kg dalam masa satu bulan? Nampak macam mustahil tapi inilah yang dilakukan oleh gadis bernama Nur Shaerah Abdul Karim. Tidak sanggup lagi melihat diri yang rendah tapi gempal dia nekad membuat perubahan. Semoga perkongsian ini jadi Inspirasi untuk anda yang dalam usaha menguruskan badan. Hai girls. Hari …

Hikayat Dunia
Ramai Tidak Akan Percaya Dengan Apa Yang Dilihat, Inilah Pemandu Yang Mempunyai Skill Tahap Dewa..!

Wow.. wow..!! Hebat betul lar brader nie dapat buat cam ni. Tidak takut jatuh ker?Sedikit info mengenai pemandu lori: Pemandu lori merupakan mereka yang menyediakan perkhidmatan penting kepada masyarakat perindustrian dengan mengangkut barangan siap dan bahan mentah ke atas tanah, biasanya ke dan dari pusat pengilangan, pusat runcit dan pengedaran. …

%d bloggers like this: