Kanak-Kanak Yang Sedang Nazak Ini Menpunyai Satu Permintaan Terakhir Sebelum Mati Yang Bakal Mengubah Segala-galanya Dan Menyentuh Hati Jutaan Netizen!!!

Image result for The Sick Boy Had One Dying Wish. That Changed Everything For Thousands Of Kids And Touched The Heart Of Millions.
Hikayat Dunia

Cerita ini telah menjadi tular melalui media sosial dan telah mencuri ribuan perhatian. Di sepanjang jalan, cerita mungkin telah diubah suai. Kadang-kadang Bopsy dinamakan “Billy”. Tetapi walaupun semua butir-butir yang mungkin telah berubah sepanjang satu fakta yang tidak dapat dipertikaikan kekal – Kisah Bopsy amatlah bernilai untuk dikongsi dan disebarkan. Kerana itu sebenarnya cerita yang benar.

Ibu berusia 26 tahun melihat anaknya mati akibat leukemia kronik.

Walaupun hatinya penuh dengan kesedihan, dia faham bahawa takdir telah ditentukan. Seperti setiap ibu bapa yang lain, dia mahu anaknya membesar dan memenuhi impiannya. Tetapi itu tidak mungkin lagi.
Itulah yang dikatakan oleh kanser darah kepada mereka.

Tetapi dia enggan berputus asa.

Ibu masih mahu anaknya memenuhi semua impiannya.

Dia meraih tangannya dan bertanya: “Bopsy. Pernahkah anda berfikir tentang apa yang anda mahu lakukan apabila anda dewasa? Pernahkah anda bermimpi tentang bagaimana kehidupan anda sebagai orang dewasa akan menjadi? ”

Bopsy menjawab: “Ibu, saya selalu bermimpi untuk menjadi ahli bomba”.

Ibunya tersenyum dan memberitahunya: “Baiklah, mari kita lihat apakah kita boleh membuat keinginan anda menjadi kenyataan”.

Kemudian hari itu ibu pergi ke stesen bomba tempatan di Phoenix, Arizona. Dia bertemu Bob ahli bomba yang amat mesra.

Dia menerangkan keinginan anaknya yang hampir meninggal dan bertanya apakah mungkin untuk mengambil anak berusia tujuh tahun untuk memandu di sekitar blok itu di salah satu firetruck Bob.

Bob menjawab: “Sudah tentu, tapi saya fikir kita boleh melakukan lebih baik daripada itu. Sekiranya anak anda di sini pada pagi Rabu 7 pagi, kami akan menjadikannya seorang ahli bomba yang sebenar sepanjang hari. Dia boleh turun ke stesen, makan bersama kami, tag bersama-sama dalam setiap panggilan keluar dan setiap penggera yang akan kami terima “.

Beliau meneruskan: “Dan jika anda memberi kita saiznya, kita boleh mendapatkannya dengan pakaian baju api yang tepat, dengan topi keledar yang sebenar. Bukan topi keledar mainan, tapi yang sebenar dengan Phoenix Fire Department decal di atasnya. Dia mendapat pakaian yang sama seperti yang kita gunakan dan kasut getah yang sama. Kami boleh mengatur ini dengan mudah kerana ia dihasilkan di Phoenix “.

o-BOPSY-3-570

Tiga hari kemudian, ahli bomba Bob bertemu dengan Bopsy yang berusia 7 tahun. Anak lelaki itu memakai pakaian bombanya  dan melarikan diri dari hospital dengan Bob. Bopsy melompat ke firetruck dan pergi ke stesen bomba. Dia berada di syurga.

Hari ini ia adalah tiga panggilan kebakaran di Phoenix. Bopsy pergi ke sini. Dia perlu mencuba beberapa jenis trak kebakaran, termasuk kereta perubatan dan kereta bermotor. Beliau juga membantu stesen berita tempatan dengan beberapa penggambaran. Untuk memenuhi impiannya, dengan semua perhatian dan kasih sayang yang diikuti, benar-benar menaikkan lelaki yang sakit itu. Selepas hari itu sebagai bomba, Bopsy hidup tiga bulan lebih lama dari yang dijangkakan. Doktor tidak percaya ia mungkin.

o-BOPSY-4-570

Tetapi, pada suatu malam, organ-organnya yang paling penting mula gagal. Jururawat yang memutuskan bahawa tidak ada seorang pun yang patut mati sendirian, segera mula menghubungi semua sanak saudaranya. Dia juga memikirkan hari itu ketika dia seorang ahli bomba. Jadi, dia menghubungi marshal dan bertanya sama ada mungkin untuk menghantar seorang ahli bomba dalam pakaian seragamnya supaya dia dapat teman Bopsy pada jam terakhir.

Marshal menjawab: “Saya rasa kita boleh melakukan lebih baik daripada itu. Kami akan berada di sana dalam masa lima minit. Tetapi bolehkah anda membuat saya satu pertolongan? Apabila anda mendengar bunyi siren dan anda melihat kilat lampu biru anda boleh memberitahu kakitangan dan semua pesakit bahawa tidak ada api. Ia hanyalah jabatan bomba yang mahu melawat salah seorang rakan sekerja mereka yang terbaik. Dan adakah anda boleh membuka tingkap di bilik Bopsy? “.

Kira-kira lima minit kemudian, firetrucks tiba di hospital. Mereka mula mengangkat tangga ke jendela terbuka Bopsys di tingkat tiga. 16 anggota bomba memanjat tangga dan pergi ke bilik Bopsy. Setelah mereka mendapat izin ibunya, mereka semua memeluknya dan memberitahunya betapa mereka menyukainya.

Semasa salah satu nafas terakhirnya, Bopsy melihat marshal dan bertanya: “Tuan, adakah saya seorang ahli bomba sejati sekarang?”

Marshal menjawab: “Ya. Sudah tentu anda. Anda seorang ahli bomba sebenar sekarang “.

Bopsy tersenyum kepadanya dan menutup matanya. Malam itu dia meninggal dunia.

32 tahun selepas Bopsy meninggal dunia dalam leukemia, The Huffington Post menyiasat cerita itu. Ramai orang menyangka ia hanya satu lagi kisah yang indah, tetapi ternyata kebanyakannya adalah benar. Mereka bercakap dengan ibu Bopsys dan ahli bomba “Bob”, yang nama sebenarnya Bob Walp. Dia mengesahkan sebahagian besar cerita.

o-BOPSY-570

Ia berlaku pada 1978 Frank “Bopsy” Salazar, pada masa 5 tahun, didiagnosis dengan leukemia. Ibu, Octaviana Trujlillo, tidak kecewa dengan bahagian-bahagian yang mungkin dilupakan, atau membuat butiran dalam cerita tentang anaknya. Kerana setiap versi kisah ini mengandungi bahagian yang paling penting – seorang budak lelaki berusia 7 tahun yang ingin mati menjadi seorang ahli bomba.

“Anak saya wujud dan baik-baik saja … Di dalam hati ramai orang,” kata Trujlillo.

Usaha luar biasa ini juga memberi inspirasi kepada Linda Pauling dan Paul Shankwitz untuk memulakan Yayasan Make-A-Wish. Mereka membuat kerja yang besar untuk anak-anak yang sakit dan mereka mempunyai banyak perhatian terima kasih kepada media sosial.

 

Sumber : Newsner Sweeden

 

budak hampir kemalangan
Hikayat Dunia
Seorang Ibu Tidak Sedar Anaknya Tercampak KELUAR..

Kecuaian pasangan suami isteri yang tidak menyedari bayi mereka tercampak keluar dari kereta mengundang pelbagai reaksi netizen di media sosial, lapor Daily Mail. Dalam kejadian yang berlaku pada 20 April lalu di Changzhou, wilayah Jiangsu juga dirakam kamera litar tertutup (CCTV). Bayi berusia 10 bulan yang diletakkan di car seat …

Hikayat Dunia
Rahsia Turun 16KG Sebulan, Gadis Ini Elak Ambil 2 Makanan Saja..!

Turun berat badan 16kg dalam masa satu bulan? Nampak macam mustahil tapi inilah yang dilakukan oleh gadis bernama Nur Shaerah Abdul Karim. Tidak sanggup lagi melihat diri yang rendah tapi gempal dia nekad membuat perubahan. Semoga perkongsian ini jadi Inspirasi untuk anda yang dalam usaha menguruskan badan. Hai girls. Hari …

Hikayat Dunia
Ramai Tidak Akan Percaya Dengan Apa Yang Dilihat, Inilah Pemandu Yang Mempunyai Skill Tahap Dewa..!

Wow.. wow..!! Hebat betul lar brader nie dapat buat cam ni. Tidak takut jatuh ker?Sedikit info mengenai pemandu lori: Pemandu lori merupakan mereka yang menyediakan perkhidmatan penting kepada masyarakat perindustrian dengan mengangkut barangan siap dan bahan mentah ke atas tanah, biasanya ke dan dari pusat pengilangan, pusat runcit dan pengedaran. …

%d bloggers like this: