Niatnya Ingin Menolong Adik Perempuannya yang Hampir Diperkosa, Namun Dia Sendiri Telah Dipukul Dengan Tukul Besi di Kepala Hingga..

Hikayat Dunia

Seseorang mampu berbuat apa saja untuk menyelamatkan seseorang yang dicintai dan disayangi. Hal tersebut tidak hanya dilakukan oleh orang dewasa saja tapi juga mampu dilakukan oleh anak-anak yang berbekal dengan firasat.

Seperti seorang anak laki-laki berusia 8 tahun bernama Dante Daniels asal California, Amerika Serikat (AS) rela membahayakan dirinya sendiri demi menyelamatkan adiknya yang terancam bahaya.

Dante Daniels diketahui nekad melawan seorang lelaki dewasa yang hendak memperkosa adik perempuannya. Saat itu Dante Daniels yang berusia 7 tahun duduk di bangku kelas 3 sekolah dasar Oakridge, California.

Saat serangan terjadi, ibu Dante, Elizabeth Salone diketahui tengah bersama 2 anaknya dan telah menjadi mangsa serangan. Seluruh anggota keluarga diketahui diserang dengan dipukul menggunakan tukul besi.

Monique Brown nenek sepasang saudara tersebut mengatakan bahwa Dante mendapatkan pukulan paling keras dari pelaku karena ia mencuba melindungi dan menyelamatkan adiknya. Tak hanya palu, pelaku juga mengancam mangsanya menggunakan pisau.

Akibat luka parah yang diderita, ibu dan kedua anaknya itu harus dirawat di hospital. Nyawa Elizabeth dan Danae berhasil selamat, namun Dante tewas 6 hari setelah mendapat perawatan.

Tapi akibat pukulan palu tersebut, Elizabeth kehilangan penglihatan pada mata kirinya. “Mungkin mata kirinya Elizabeth tidak akan pernah mampu melihat lagi,” ujar Brown.

Pelaku yang bernama Deandre Chaney diketahui merupakan bekas kekasih dari ibu Dante dan Elizabeth.

Sementara itu polis telah berhasil menangkap Chaney. Pelaku yang berusia 23 tahun akan menghadapi hukuman penjara dalam waktu lama atas tindak pembunuhan dan percubaan pemerkosaan terhadap anak yang berusia di bawah 14 tahun.

Kini keluarga malang tersebut memerlukan sumbangan bantuan dana untuk membayar biaya perawatan. Kisah keberanian Dante membuat beberapa orang tak segan mengulurkan bantuan bagi mereka.

Sumber : kisahbenar

 

 

Hikayat Dunia
“Handsomenya Macam Daddy Dia” – Walaupun Baru Berusia 7 Tahun, Ramai Puji Anak Lelaki Eizlan Yusof Kacak Macam Bapanya.

Pelakon Datuk Seri Eizlan Yusof sememangnya diketahui mempunyai wajah tampan meskipun usianya kini sudah mencecah 46 tahun. Sejak dari tahun 1990-an, ramai yang kagum dan juga memuji kekacakan aktor ini. Tak keterlaluan juga jika dikatakan makin lama makin berseri wajah Eizlan Yusof. Dalam pada itu, ramai yang tidak tahu Eizlan …

Hikayat Dunia
Inilah Sebab Sebenar Mengapa Eira Syazira Sekeluarga Mengambil Keputusan Berpindah Ke Jakarta..

Diam-diam ubi berisi, begitulah yang boleh diibaratkan aktiviti pelakon Eira Syazira. Menerusi penjelasannya baru-baru ini dalam sidang media, dia akan menetap di Jakarta bagi melebarkan lagi sayap di sana. Malah perkara tersebut turut mendapat sokongan suaminya, Azad Jasmin. “Biarpun suami dan anak-anak ikut serta, tetapi meninggalkan keluarga dan tanah air …

Hikayat Dunia
Kenapa Allahyarham Tan Sri P. Ramlee butakan watak ‘Kassim Selamat’? Rupanya ini sebab yang mengejutkan..!!

Hari ini genap usia 89 tahun hari kelahiran Seniman Agung, Allahyarham Tan Sri P. Ramlee yang terus dikenang dalam memberi sumbangan besar pada industri seni nusantara. Sama ada filem mahupun muzik, jasa P. Ramlee memang tidak perlu dipersoalkan. Malah, karyanya terus bersifat malar segar sehingga merentasi pelbagai generasi. Bagi peminat …

%d bloggers like this: