Masih Ingat Zoya yang Dibakar Hidup-Hidup? Isterinya Baru Melahirkan Bayinya Namun.. Innalillah

Hikayat Dunia

Masih ingat dengan Siti Zubaedah? Isteri almarhum Muhammad Al Zahra alias Zoya, lelaki yang baru2 ini mati dibakar hidup-hidup oleh orang ramai karena dituduh mencuri ampli surau di Babelan, Kabupaten Bekasi, Jawa Barat.

Belum kering air mata karena ditinggalkan sang suami, berita terbaru tentang Zubaedah kini sungguh memilukan.

Siti Zubaedah yang tengah hamil enam bulan ketika peristiwa tragis yang menimpa suaminya itu, sebenarnya sedang menunggu saat untuk melahirkan bayinya.

Namun, Aan, salah seorang relawan Infaq Dakwah Center (IDC) terkejut saat mendapat kabar bahwa Zubaedah akan melahirkan. karena, usia kandungan Siti Zubaedah pada ketika ini baru berusia lapan bulan. Tanpa berfikir panjang, relawan IDC pun bersiap sedia membantu menguruskan urusan kelahiran Siti Zubaedah.

Namun, untung tak dapat diraih, malang tak dapat ditolak, Allah telah menetapkan segalanya. Ternyata bayi mungil yang diharapkan lahir dengan selamat telah wafat di dalam kandungan. Innalillahi wa inna ilaihi rajiuun.

“Tadi Ibu Siti bergegas jam 14.00 WIB ke rumah sakit Amanda dan ke rumah sakit Husada. Karena nggak ada ruang NICU terus dilarikan ke rumah sakit Medirossa, di situ juga nggak bisa. Terakhir ke rumah sakit Sentra Medika Cikarang. Masuk jam 16.00 WIB, ke ruang UGD. Jam 17.05 WIB bayinya lahir, tapi kondisi bayi sudah meninggal di dalam kandungan,” demikian keterangan Aan, relawan IDC saat dihubungi, Ahad (8/10/2017).

Siti Zubaedah tentu sangat berduka atas musibah yang dialami kedua kalinya itu. Dengan nada lemah saat menjalani rawatan di rumah sakit, Zubaedah mengaku telah mengikhlaskan puteri kecilnya itu dipanggil Allah Ta’ala.

“Saya sebetulnya sudah mula rasa memulas sejak semalam. Tapi memang seperti ada yang beda, ternyata bayi saya sudah meninggal di dalam kandungan. Sekarang ini usianya baru lapan bulan. Tadi juga tetangga yang bawa ke rumah sakit,” kata Siti Zubaedah.

Saat ditanya, siapakah nama si jabang bayi, Siti Zubaedah menjawab, “Namanya Zahra Aulia, beratnya 2,3 Kilogram, jantina perempuan,” tuturnya singkat.

Hingga Ahad malam (8/10/2017), relawan IDC tengah membantu proses pemakaman bayi Zahra Aulia dan mengurus perawatan Siti Zubaedah di rumah sakit. Seluruh biaya pengobatan, pembelian kain kafan untuk mengurus jenazah dan lain-lain ditanggung oleh IDC, yang saat ini mencapai Rp 1.300.000,- (satu juta tiga ratus ribu rupiah)

Sumber : singgahdulu

 

 

budak hampir kemalangan
Hikayat Dunia
Seorang Ibu Tidak Sedar Anaknya Tercampak KELUAR..

Kecuaian pasangan suami isteri yang tidak menyedari bayi mereka tercampak keluar dari kereta mengundang pelbagai reaksi netizen di media sosial, lapor Daily Mail. Dalam kejadian yang berlaku pada 20 April lalu di Changzhou, wilayah Jiangsu juga dirakam kamera litar tertutup (CCTV). Bayi berusia 10 bulan yang diletakkan di car seat …

Hikayat Dunia
Rahsia Turun 16KG Sebulan, Gadis Ini Elak Ambil 2 Makanan Saja..!

Turun berat badan 16kg dalam masa satu bulan? Nampak macam mustahil tapi inilah yang dilakukan oleh gadis bernama Nur Shaerah Abdul Karim. Tidak sanggup lagi melihat diri yang rendah tapi gempal dia nekad membuat perubahan. Semoga perkongsian ini jadi Inspirasi untuk anda yang dalam usaha menguruskan badan. Hai girls. Hari …

Hikayat Dunia
Ramai Tidak Akan Percaya Dengan Apa Yang Dilihat, Inilah Pemandu Yang Mempunyai Skill Tahap Dewa..!

Wow.. wow..!! Hebat betul lar brader nie dapat buat cam ni. Tidak takut jatuh ker?Sedikit info mengenai pemandu lori: Pemandu lori merupakan mereka yang menyediakan perkhidmatan penting kepada masyarakat perindustrian dengan mengangkut barangan siap dan bahan mentah ke atas tanah, biasanya ke dan dari pusat pengilangan, pusat runcit dan pengedaran. …

%d bloggers like this: