Masih Ingat Zoya yang Dibakar Hidup-Hidup? Isterinya Baru Melahirkan Bayinya Namun.. Innalillah

Hikayat Dunia

Masih ingat dengan Siti Zubaedah? Isteri almarhum Muhammad Al Zahra alias Zoya, lelaki yang baru2 ini mati dibakar hidup-hidup oleh orang ramai karena dituduh mencuri ampli surau di Babelan, Kabupaten Bekasi, Jawa Barat.

Belum kering air mata karena ditinggalkan sang suami, berita terbaru tentang Zubaedah kini sungguh memilukan.

Siti Zubaedah yang tengah hamil enam bulan ketika peristiwa tragis yang menimpa suaminya itu, sebenarnya sedang menunggu saat untuk melahirkan bayinya.

Namun, Aan, salah seorang relawan Infaq Dakwah Center (IDC) terkejut saat mendapat kabar bahwa Zubaedah akan melahirkan. karena, usia kandungan Siti Zubaedah pada ketika ini baru berusia lapan bulan. Tanpa berfikir panjang, relawan IDC pun bersiap sedia membantu menguruskan urusan kelahiran Siti Zubaedah.

Namun, untung tak dapat diraih, malang tak dapat ditolak, Allah telah menetapkan segalanya. Ternyata bayi mungil yang diharapkan lahir dengan selamat telah wafat di dalam kandungan. Innalillahi wa inna ilaihi rajiuun.

“Tadi Ibu Siti bergegas jam 14.00 WIB ke rumah sakit Amanda dan ke rumah sakit Husada. Karena nggak ada ruang NICU terus dilarikan ke rumah sakit Medirossa, di situ juga nggak bisa. Terakhir ke rumah sakit Sentra Medika Cikarang. Masuk jam 16.00 WIB, ke ruang UGD. Jam 17.05 WIB bayinya lahir, tapi kondisi bayi sudah meninggal di dalam kandungan,” demikian keterangan Aan, relawan IDC saat dihubungi, Ahad (8/10/2017).

Siti Zubaedah tentu sangat berduka atas musibah yang dialami kedua kalinya itu. Dengan nada lemah saat menjalani rawatan di rumah sakit, Zubaedah mengaku telah mengikhlaskan puteri kecilnya itu dipanggil Allah Ta’ala.

“Saya sebetulnya sudah mula rasa memulas sejak semalam. Tapi memang seperti ada yang beda, ternyata bayi saya sudah meninggal di dalam kandungan. Sekarang ini usianya baru lapan bulan. Tadi juga tetangga yang bawa ke rumah sakit,” kata Siti Zubaedah.

Saat ditanya, siapakah nama si jabang bayi, Siti Zubaedah menjawab, “Namanya Zahra Aulia, beratnya 2,3 Kilogram, jantina perempuan,” tuturnya singkat.

Hingga Ahad malam (8/10/2017), relawan IDC tengah membantu proses pemakaman bayi Zahra Aulia dan mengurus perawatan Siti Zubaedah di rumah sakit. Seluruh biaya pengobatan, pembelian kain kafan untuk mengurus jenazah dan lain-lain ditanggung oleh IDC, yang saat ini mencapai Rp 1.300.000,- (satu juta tiga ratus ribu rupiah)

Sumber : singgahdulu

 

 

Hikayat Dunia
“Handsomenya Macam Daddy Dia” – Walaupun Baru Berusia 7 Tahun, Ramai Puji Anak Lelaki Eizlan Yusof Kacak Macam Bapanya.

Pelakon Datuk Seri Eizlan Yusof sememangnya diketahui mempunyai wajah tampan meskipun usianya kini sudah mencecah 46 tahun. Sejak dari tahun 1990-an, ramai yang kagum dan juga memuji kekacakan aktor ini. Tak keterlaluan juga jika dikatakan makin lama makin berseri wajah Eizlan Yusof. Dalam pada itu, ramai yang tidak tahu Eizlan …

Hikayat Dunia
Inilah Sebab Sebenar Mengapa Eira Syazira Sekeluarga Mengambil Keputusan Berpindah Ke Jakarta..

Diam-diam ubi berisi, begitulah yang boleh diibaratkan aktiviti pelakon Eira Syazira. Menerusi penjelasannya baru-baru ini dalam sidang media, dia akan menetap di Jakarta bagi melebarkan lagi sayap di sana. Malah perkara tersebut turut mendapat sokongan suaminya, Azad Jasmin. “Biarpun suami dan anak-anak ikut serta, tetapi meninggalkan keluarga dan tanah air …

Hikayat Dunia
Kenapa Allahyarham Tan Sri P. Ramlee butakan watak ‘Kassim Selamat’? Rupanya ini sebab yang mengejutkan..!!

Hari ini genap usia 89 tahun hari kelahiran Seniman Agung, Allahyarham Tan Sri P. Ramlee yang terus dikenang dalam memberi sumbangan besar pada industri seni nusantara. Sama ada filem mahupun muzik, jasa P. Ramlee memang tidak perlu dipersoalkan. Malah, karyanya terus bersifat malar segar sehingga merentasi pelbagai generasi. Bagi peminat …

%d bloggers like this: