Tergamak meninggalkan bayinya yang berusia 1 tahun sendirian di sebuah rumah terbengkalai dahulu-10 tahun kemudian, si ibu cuba kembali kepada anaknya dan mendapat kejutan besar!!!

Hikayat Dunia

 

Penduduk bandar Rusia Yaroslavl sememangnya tidak akan dapat melupakan kejadian ini yang berlaku lebih dari sepuluh tahun yang lalu.

Semuanya bermula satu hari apabila seorang jiran mendengar bayi menangis di sebuah rumah berdekatan. Dia tidak banyak berfikir dan kembali ke kehidupan sehariannya.

Tetapi pada hari-hari berikutnya, kedengaran bunyi bayi terus menangis. Tidak ada seorang pun di kawasan kejiranan yang melihat seseorang di dalam rumah di mana tangisan itu datang dan tidak pernah ada lampu, bahkan pada waktu malam.

Pada ketika itu, jiran itu mula bimbang dan memanggil polis.

Apabila polis memasuki rumah, ia benar-benar kosong. Orang-orang yang telah tinggal di sana sebelum mengambil semua yang dimiliki dan hilang. Satu-satunya “benda” yang mereka tinggalkan ialah bayi mereka sendiri.

Bayi perempuan yang berusia 1 tahun itu ditemui di lantai kotor dan sejuk dan jelas bahawa dia telah berada di sana sendirian selama beberapa hari.

Selepas siasatan lanjut, pihak berkuasa mengetahui bahawa nama bayi itu adalah Liza Verbitskaya, tetapi ibu bapanya gagal dikesan.

Liza dibawa ke sebuah hospital di mana akhirnya dia sembuh selepas beberapa hari dalam rawatan.

Di hospital yang sama ada seorang wanita bernama Inna Nika yang sedang merawat anaknya yang sakit. Ibunya berada di sana siang dan malam oleh pihak anaknya.

Pada suatu hari, dia mendengar jeritan dari bilik hospital di sebelahnya dan mengintip di dalam bilik untuk melihat apa yang berlaku.

Dia melihat si bayi  Liza dan dengan serta-merta Inna dapat merasakan naluri keibuan ke atas bayi perempuan tersebut.

Dari hari itu, Inna melawat Liza setiap hari dan membawa pakaian, mainan dan makanannya.

Pada suatu hari, Inna pergi dan melawat Liza seperti yang dia buat setiap hari, tapi mendapati dia mendapati bahawa Liza sudah tiada.

Kakitangan hospital memberitahunya bahawa gadis kecil itu kini cukup kuat untuk discharge dari hospital dan oleh itu telah dibawa ke rumah anak yatim.

Inna merasakan kekosongan yang besar dan merindui bayi kecil kerana dia sudah menjadi begitu dekat dengannya. Dia memutuskan untuk pergi ke nurseri untuk mencarinya.

Apabila dia akhirnya menemui Liza lagi, naluri beliau sudah jelas: dia mahu mengambil bayi itu sebagai anak angkat.

Inna tidak lama lagi memulakan proses pengambilan anak angkat dan selepas melalui banyak kerja kertas, Liza dibenarkan masuk dengan Inna dan keluarganya. Inna menyayangi bayi kecil ini seperti anak-anak kandungnya sendiri.

Pada masa Liza diambil sebagai anak oleh Inna, dia hampir berumur dua tahun. Dia masih tidak dapat mengunyah makanan dan sangat takut dengan bunyi yang kuat. Adalah jelas bahawa gadis tersebut mengalami trauma, kerana permulaannya yang amat gelap dalam kehidupan.

Inna bagaimanapun bertekad untuk memberikan cinta dan penjagaan bayi yang selalu diperlukan – hari-hari yang lebih gelap itu telah lama berlalu.

Inna akhirnya mendapati bahawa Liza juga mengamali kesukaran untuk belajar berjalan. Semasa dia semakin membesar, Inna mendaftarkan gadis itu di sebuah sekolah menari, dengan harapan bahawa muzik akan menggalakkan Liza berasa lebih selesa di dalam tubuhnya dan membangkitkan deria.

Daripada sekolah tarian dan semua cinta dan penjagaan yang dia terima dari ibu barunya,tidak lama kemudian Liza mulai menunjukkan perkembangan positif dan seperti mana-mana gadis lain seusianya.

Berkulit hitam manis, Liza kelihatan sangat berbeza daripada adik-beradiknya dan menonjol. Ia tidak mudah untuk dia membesar dan dia terpaksa menanggung banyak buli dari orang. Tetapi Inna selalu memberitahu anak perempuannya supaya tidak memberi perhatian kepada apa yang orang lain katakan tentang dia – mereka hanya cemburu.

Hari ini, Liza adalah seorang remaja dan telah memenangi beberapa pertandingan kecantikan dan pertunjukan bakat, dan juga mempunyai pekerjaan pertamanya sebagai model.

Cerita luar biasa dan karier pemodelannya menjadikan Liza seorang selebriti di Rusia dan ia tidak mengambil masa lama untuk ibu biologinya mendengar tentang kehebatannya.

Mentang-mentang dia sudah terkenal, ibu kandung Liza tiba2 muncul kembali, dan kini cuba menghubungi anak perempuan itu – tetapi dia dinafikan dan tidak dibenarkan untuk berhubung dengan Liza langsung. Masih lagi tidak jelas mengapa ibu kandung Liza sanggup berpindah membawa semua barang2 dahulu tapi meninggalkan Liza di belakang sendirian di rumah tersebut semasa dia masih bayi.

Liza juga telah diberikan butiran berkenaan dengan ibu kandungnya, dan kini terpulang kepada gadis itu sendiri untuk memutuskan sama ada dia mahu menghubungi ibu yang sanggup meninggalkannya semasa dia masih bayi atau tidak.

 

Sumber : Newsner

 

Hikayat Dunia
“Handsomenya Macam Daddy Dia” – Walaupun Baru Berusia 7 Tahun, Ramai Puji Anak Lelaki Eizlan Yusof Kacak Macam Bapanya.

Pelakon Datuk Seri Eizlan Yusof sememangnya diketahui mempunyai wajah tampan meskipun usianya kini sudah mencecah 46 tahun. Sejak dari tahun 1990-an, ramai yang kagum dan juga memuji kekacakan aktor ini. Tak keterlaluan juga jika dikatakan makin lama makin berseri wajah Eizlan Yusof. Dalam pada itu, ramai yang tidak tahu Eizlan …

Hikayat Dunia
Inilah Sebab Sebenar Mengapa Eira Syazira Sekeluarga Mengambil Keputusan Berpindah Ke Jakarta..

Diam-diam ubi berisi, begitulah yang boleh diibaratkan aktiviti pelakon Eira Syazira. Menerusi penjelasannya baru-baru ini dalam sidang media, dia akan menetap di Jakarta bagi melebarkan lagi sayap di sana. Malah perkara tersebut turut mendapat sokongan suaminya, Azad Jasmin. “Biarpun suami dan anak-anak ikut serta, tetapi meninggalkan keluarga dan tanah air …

Hikayat Dunia
Kenapa Allahyarham Tan Sri P. Ramlee butakan watak ‘Kassim Selamat’? Rupanya ini sebab yang mengejutkan..!!

Hari ini genap usia 89 tahun hari kelahiran Seniman Agung, Allahyarham Tan Sri P. Ramlee yang terus dikenang dalam memberi sumbangan besar pada industri seni nusantara. Sama ada filem mahupun muzik, jasa P. Ramlee memang tidak perlu dipersoalkan. Malah, karyanya terus bersifat malar segar sehingga merentasi pelbagai generasi. Bagi peminat …

%d bloggers like this: