Ketika polis menyerbu loteng ini 6 tahun yang lalu, mereka mengigil apabila melihat sesuatu yang langsung tidak dijangka-Mengapa manusia boleh jadi begitu kejam sekali?!!

Hikayat Dunia

 

Menjaga dan membesarkan kanak-kanak ke dunia adalah antara pengalaman yang paling hebat dan paling indah yang boleh dimiliki, namun kita terkejut dari masa ke masa dengan cerita di mana kanak-kanak disalahgunakan.

Kira-kira enam tahun yang lalu, polis menahan Rachel Perez di rumahnya di Kansas, Amerika Syarikat. Rumah itu dalam keadaan yang teruk – ia berbau air kencing dan najis apabila polis tiba di tempat kejadian.

Dua daripada anak-anak Rachel itu di rumah dan dibawa ke saudara-mara sementara Rachel ditangkap oleh polis. Tetapi ada seseorang yang hilang.

Nenek yang mengambil kedua-dua adik beradik segera bertanya di mana abangnya, Giovanni.Tetapi polis tidak melihat lagi kanak-kanak di rumah.

Menyedari ada sesuatu yang sangat tak kena, pihak polis kembali ke rumah tersebut, menurut Daily Mail.

Sekali di sana, tidak lama sebelum mereka mendengar bunyi dari loteng.

Apabila mereka naik, mereka menemui sesuatu yang paling mengejutkan dan amat menyayat hati.

Giovanni duduk bersendirian di loteng yang penuh dengan sampah. Dia diliputi najis dan mempunyai beberapa luka terbuka pada tubuhnya. Budak itu sudah tidak makan langsung selama beberapa hari dan amat kurus kering. Walaupun dia berumur tujuh tahun, dia kelihatan seperti dia berusia tiga tahun.

Apabila dia ditemui, berat badannya tidak sampai 8 kilo.

Giovanni, yang mempunyai sindrom Down, tidak dapat berjalan atau bercakap – tiada siapa yang peduli untuk mengajarnya.

Penemuannya adalah salah satu kes penderaan kanak-kanak paling teruk yang pernah melanda Kansas.

Ibu Giovanni dijatuhi hukuman penjara lapan tahun kerana pengabaian dan penderaan anaknya.

Ia mengambil masa yang lama untuk Giovanni pulih. Dia terus tidur di atas lantai kerana sudah menjadi kebiasaan, dan dia selalu terkejut apabila seseorang mengangkat tangannya, menyangka yang mereka akan memukulnya.

Giovanni dan dua adik perempuannya kini telah diambil sebagai anak angkat oleh saudara-mara, dan tidak lagi perlu bimbang tentang dipukul atau diabaikan.

Satu tahun selepas Giovanni diselamatkan, dia sihat sekali lagi, dan dia benar-benar seorang lelaki yang berubah.

Hari ini, dia gembira berusia 13 tahun. Beliau baru-baru ini bertemu semula dengan pegawai polis yang menyelamatkannya dari loteng.

 

Sungguh mengharukan dan bernasib baik kerana Giovanni berjaya diselamatkan. Tidak mampu dibayangkan apa yang boleh berlaku kepadanya jika polis tidak campur tangan dan tidak menjumpainya pada masa itu.

 

Sumber :

Auto Draft
Hikayat Dunia
Telur Misteri. Apabila telur ini menetas, alangkah terkejut apabila melihat rupanya – rupanya…

Terdapat banyak spesies flora dan fauna di dalam dunia ini yang masih belum ditemui dan dikenali seperti telur yang dijumpai oleh pemuda ini di hutan. Pemuda ini menemui satu spesies unik yang berupa seperti telur burung yang aneh dan misteri. Dengan menyangka ia telur dari seekor burung, pemuda ini memerhati …

Hikayat Dunia
‘Memang Saya Akan Mengelak Kalau Nampak Dia’ – Jihan Pernah Kena ‘Sound Tepek’ Dengan Kak Zai..

Sebelum ini, tular di media sosial mengenai status yang telah dimuatnaik oleh pengkritik fesyen, Zaihani Mohd Zain yang mendapat pelbagai kecaman bukan sahaja dari netizen malah artis- artis di Malaysia. Walaubagaimanapun, pengkritik terbabit yang lebih dikenali sebagai Kak Zai telah memohon maaf kepada semua pihak. Menerusi temubualnya bersama Astro Gempak, …

Image result for selebriti yang pernah menjadi guru
Hikayat Dunia
6 Selebriti TOP Malaysia Ini Pernah Bergelar ‘CIKGU’! Pelakon Jelita No.3 Memang Tak Sangka Sangat!

Bergelar seorang pendidik adalah satu pekerjaan yang mulia kerana dapat membantu dan membimbing seseorang itu sehingga menjadi individu yang berjaya. Bersempena dengan sambutan Hari Guru yang disambut pada 16 Mei setiap tahun, berikut kami kongsikan selebriti yang pernah bergelar pendidik: 1. Ana Rafali Peserta Gema Gegar Vaganza ini merupakan seorang …

%d bloggers like this: