Ketika polis menyerbu loteng ini 6 tahun yang lalu, mereka mengigil apabila melihat sesuatu yang langsung tidak dijangka-Mengapa manusia boleh jadi begitu kejam sekali?!!

Hikayat Dunia

 

Menjaga dan membesarkan kanak-kanak ke dunia adalah antara pengalaman yang paling hebat dan paling indah yang boleh dimiliki, namun kita terkejut dari masa ke masa dengan cerita di mana kanak-kanak disalahgunakan.

Kira-kira enam tahun yang lalu, polis menahan Rachel Perez di rumahnya di Kansas, Amerika Syarikat. Rumah itu dalam keadaan yang teruk – ia berbau air kencing dan najis apabila polis tiba di tempat kejadian.

Dua daripada anak-anak Rachel itu di rumah dan dibawa ke saudara-mara sementara Rachel ditangkap oleh polis. Tetapi ada seseorang yang hilang.

Nenek yang mengambil kedua-dua adik beradik segera bertanya di mana abangnya, Giovanni.Tetapi polis tidak melihat lagi kanak-kanak di rumah.

Menyedari ada sesuatu yang sangat tak kena, pihak polis kembali ke rumah tersebut, menurut Daily Mail.

Sekali di sana, tidak lama sebelum mereka mendengar bunyi dari loteng.

Apabila mereka naik, mereka menemui sesuatu yang paling mengejutkan dan amat menyayat hati.

Giovanni duduk bersendirian di loteng yang penuh dengan sampah. Dia diliputi najis dan mempunyai beberapa luka terbuka pada tubuhnya. Budak itu sudah tidak makan langsung selama beberapa hari dan amat kurus kering. Walaupun dia berumur tujuh tahun, dia kelihatan seperti dia berusia tiga tahun.

Apabila dia ditemui, berat badannya tidak sampai 8 kilo.

Giovanni, yang mempunyai sindrom Down, tidak dapat berjalan atau bercakap – tiada siapa yang peduli untuk mengajarnya.

Penemuannya adalah salah satu kes penderaan kanak-kanak paling teruk yang pernah melanda Kansas.

Ibu Giovanni dijatuhi hukuman penjara lapan tahun kerana pengabaian dan penderaan anaknya.

Ia mengambil masa yang lama untuk Giovanni pulih. Dia terus tidur di atas lantai kerana sudah menjadi kebiasaan, dan dia selalu terkejut apabila seseorang mengangkat tangannya, menyangka yang mereka akan memukulnya.

Giovanni dan dua adik perempuannya kini telah diambil sebagai anak angkat oleh saudara-mara, dan tidak lagi perlu bimbang tentang dipukul atau diabaikan.

Satu tahun selepas Giovanni diselamatkan, dia sihat sekali lagi, dan dia benar-benar seorang lelaki yang berubah.

Hari ini, dia gembira berusia 13 tahun. Beliau baru-baru ini bertemu semula dengan pegawai polis yang menyelamatkannya dari loteng.

 

Sungguh mengharukan dan bernasib baik kerana Giovanni berjaya diselamatkan. Tidak mampu dibayangkan apa yang boleh berlaku kepadanya jika polis tidak campur tangan dan tidak menjumpainya pada masa itu.

 

Sumber :

budak hampir kemalangan
Hikayat Dunia
Seorang Ibu Tidak Sedar Anaknya Tercampak KELUAR..

Kecuaian pasangan suami isteri yang tidak menyedari bayi mereka tercampak keluar dari kereta mengundang pelbagai reaksi netizen di media sosial, lapor Daily Mail. Dalam kejadian yang berlaku pada 20 April lalu di Changzhou, wilayah Jiangsu juga dirakam kamera litar tertutup (CCTV). Bayi berusia 10 bulan yang diletakkan di car seat …

Hikayat Dunia
Rahsia Turun 16KG Sebulan, Gadis Ini Elak Ambil 2 Makanan Saja..!

Turun berat badan 16kg dalam masa satu bulan? Nampak macam mustahil tapi inilah yang dilakukan oleh gadis bernama Nur Shaerah Abdul Karim. Tidak sanggup lagi melihat diri yang rendah tapi gempal dia nekad membuat perubahan. Semoga perkongsian ini jadi Inspirasi untuk anda yang dalam usaha menguruskan badan. Hai girls. Hari …

Hikayat Dunia
Ramai Tidak Akan Percaya Dengan Apa Yang Dilihat, Inilah Pemandu Yang Mempunyai Skill Tahap Dewa..!

Wow.. wow..!! Hebat betul lar brader nie dapat buat cam ni. Tidak takut jatuh ker?Sedikit info mengenai pemandu lori: Pemandu lori merupakan mereka yang menyediakan perkhidmatan penting kepada masyarakat perindustrian dengan mengangkut barangan siap dan bahan mentah ke atas tanah, biasanya ke dan dari pusat pengilangan, pusat runcit dan pengedaran. …

%d bloggers like this: